Menu

Porsche Panamera Sport Turismo – kto czeka na kombi z Zuffenhausen ?

„Panamera Sport Turismo to dla nas krok w kierunku nowego segmentu, jednak przy zachowaniu wszystkich charakterystycznych dla Porsche wartości i atrybutów”  Michael Mauer, szef działu Porsche Style.

O nowej Panamerze napisano już wszystko mija pół roku od wprowadzenia nowego modelu na rynek Porsche postanowiło przypomnieć o sobie w dość nieoczywisty sposób.

Duży otwór bagażowy, niska krawędź załadunku, zwiększona objętość bagażnika i koncepcja foteli 4+1 sprawiają, że nowy model Panamera oferuje doskonałą kombinację przydatności na co dzień i maksymalnej elastyczności ” to cytat z informacji prasowej ale czy nie brzmi to jak zapowiedź rodzinnego samochodu idealnego na odwożenie dziecka do przedszkola – tekst żywcem wyjety z reklamy rodzinnego pseudo SUVa.

W tym przypadku ma być inaczej to nadal Panamera z kilkoma zmianami nie widocznymi na pierwszy rzut oka.

#1  Pierwszy adaptacyjnie wysuwany spojler dachowy w segmencie – ta opcja słabo się przydaje chyba że wozisz dzieci do przedszkola przez trasy szybkiego ruchu

Płaszczyzna dachu łączy się z adaptacyjnym tylnym spojlerem. Może być on nachylony pod trzema różnymi kątami, zależnie od sytuacji na drodze i wybranych ustawień samochodu, i generować do 50 kg dodatkowej siły docisku tylnej osi.

Do prędkości 170 km/h spojler dachowy, czyli element systemu PAA (Porsche Active Aerodynamics) pozostaje w „schowanej” pozycji, z nachyleniem o wartości -7°. Ogranicza to opór, a tym samym optymalizuje zużycie paliwa.

Powyżej 170 km/h spojler dachowy automatycznie wysuwa się do pozycji podwyższonych osiągów (kąt +1°), zwiększając stabilność jazdy i dynamikę poprzeczną. W trybach jazdy Sport lub Sport Plus spojler dachowy automatycznie wysuwa się do pozycji podwyższonych osiągów od prędkości 90 km/h wzwyż. PAA zapewnia również aktywne wspomaganie poprzez nachylenie spojlera dachowego pod kątem +26°, gdy odsuwany panoramiczny dach zostaje otwarty przy prędkości 90 km/h lub wyższej. W tym przypadku spojler pomaga zminimalizować hałas opływającego wiatru.

#2 Trzy fotele w przeprojektowanym tylnym rzędzie tu widze ukłon w stronę rodzin 500+

Odmiana Sport Turismo to pierwsza odmiana modelu Panamera z trzema tylnymi fotelami w układzie 2+1. Dwa zewnętrzne miejsca mają formę indywidualnych siedzeń – zgodnie z założeniem modelu jako samochodu zapewniającego sportowe osiągi i maksymalny komfort podróży.

Poza tym zmiany widzicie na zewnątrz a kolejne dane techniczne jak wielkość bagażnika i tego typu inne „istotne” z punktu widzenia tatusia dane podamy przy teście tego autka 🙂

PS przetestujemy też jak sprawdzają się komfortowe trzy fotele z tyłu

GC