Menu

Porsche Drag Racing: Czyli najszybsze Porsche w historii!

Pamiętacie czasy jak potężna Carrera GT jest najwolniejsza …
Wiecie jaki jest przepis na zabawne wideo według Porsche? Znaleźć opuszczone lotnisko,  rozmieścić świece dymne (tak dokładnie te przez które często przerywają mecze), dramatyczne ujęcia, podkład dźwiękowy i pięć najszybszych modeli jakie kiedykolwiek zostały wyprodukowane pod znakiem Niemieckiej tarczy.  Będzie szybko, wszyscy to wiemy, ale wręcz kuriozalnie brzmi, że najwolniejsze auto do setki przyśpiesza w 3,9 sekundy… Poza tym model, o którym mowa nie jest jakimś paparuchem ponieważ  nazwanie limitowanej edycji Carrera GT  w ten sposób  było by bluźnierstwem. Natomiast trzeba pamiętać, że wspomniany model wyszedł około 15 lat temu. Jego wolnossący silnik V10 o pojemności 5,7 litra i mocy 603 KM jest imponujący nawet według dzisiejszych standardów. Niestety na  hybrydowym układzie napędowym Panamery Turbo S E-Hybrid Sport Turismo (680 KM) nie robi to żądnego wrażenia. Pomimo tego, że jest ona  cięższa 2325 kilogramów w porównaniu do  1,379 kg) częściowo zelektryfikowane „kombi” w wyścigu jest  szybsze i to nei mało ponieważ o pół sekundy.

Pierwszym seryjnym Porsche, które przełamało barierę trzech sekund, było 911 Turbo S, zaledwie 2,9 sekundy, dzięki czemu jest o pół sekundy szybszy od Panamery o niezwykle długiej nazwie.

Kolejne Nine Eleven które znalazło się w najlepszej piatce to 700-konne GT2 RS i czas w jaki osiągnął setkę to 2,8 sekundy dzięki wyższej mocy i niższej wadze w porównaniu do Turbo S, a także pominięciu innych ulepszeń.

W zaledwie 2,6 sekundy następca Carrery GT jest najszybciej rozpędzającym się obecnie Porsche. Mowa oczywiscie o 918 Spyder, kolejnej hybrydzie.

Fakt, że Carrera GT jest technicznie najwolniejszym samochodem w tym zestawie, pokazuje postępy, jakie Porsche osiągneło w ciągu ostatnich kilku lat. Natomiast biorąc pod uwagę ścieżkę dźwiękową z zamontowanej centralnei V10tki moim skromnym zdaniem nie ma sobie równych ?

Source: Porsche