Menu

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport czyli zabawka na tor za 420 KM

W przypadku tego Caymana GT4 masz dwie opcje: wersja Trackday dla amatorów lub wersja Competition dla serii dla bardziej zaawansowanych kierowców.

Oczywiście nawet „seryjne” Prosiaki nadają się an tor, ale to właśnie modele Clubsport są tak naprawdę przeznaczone do zabawy na zamkniętych obiektach. Właśnie dlatego stworzono model 718 Cayman GT4 Clubsport byście byli w stanie urywać te setne sekundy, zmieniać ustawienia zawieszenia, wyłączać systemy czy regulować ABS. To właśnie w tej wersji zobaczysz, ze Twoje sportowe Porsche zgubiło cudzysłów przy słowie sportowe.

Wersja Trackday przeznaczona jest dla amatorów wyścigów, którzy szukają potężnej maszyny, która zabierze ich na tor i da namiastkę prawdziwych wyścigów.  Bardziej zaawansowani kierowcy (albo Ci z większym portfelem) mogą skusić się na bardziej profesjonalny wariant Competition który spełnia wymagania stawiane przed klasą GT4 np. przez FIA. Nie zmienia to faktu, że oba warianty wykorzystują 3,8-litrowy sześciocylindrowy silnik o mocy 420 koni mechanicznych i 425 niutonometrów. Sześciobiegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów i mechaniczny blokujący tylny mechanizm różnicowy, a przednie zawieszenie pochodzi z 911 GT3 Cup.

Jak się domyślacie, we wnętrzu GT4 Clubsport nie znajdziecie, za wiele udogodnień. Dla bezpieczeństwa kierowcy, pojazd jest standardowo wyposażony klatkę bezpieczeństwa (zgodną z FIA) i kubły Recaro z sześciopunktowymi pasami. Zegary zastąpił cyfrowy wyświetlacz Cosworth posiadający funkcję rejestratora danych.

Warto zaznaczyć (jako efekt WOW), że w GT4 Clubsport po raz pierwszy w Prosie dostępnym dla zwykłego klienta oferuje elementy wykonane z włókien naturalnych. Jest to materiał podobny do włókna węglowego (o takich samych parametrach wagi i sztywności), ale pochodzi z produktów ubocznych pochodzenia rolniczego, takich jak włókna lnu i konopi.

Wersja Trackday posiada systemy asystujące kierowcę. – ABS, kontrola trakcji czy ESP, ale znajdziemy wersji znajdziemy też klimatyzację! Dodatkowo, właściciele mogą serwisować Clubsport Trackday w dowolnym serwisie Porsche. Model Competition ma jeszcze więcej wyścigowych części – regulowane amortyzatory (3 stopnie tłumienia, a wersja Trackday ma tylko jeden), regulowany rozdział mocy hamowania. Zdejmowana kierownica pochodzi bezpośrednio z 911 GT3 R. Jest też coś za co uwielbiam wyścigi długodystansowe czyli wbudowany pneumatyczny podnośnik.

718 Cayman Clubsport Trackday kosztuje 134 000 euro, a Competition wynosi 157 000 euro. Doprawdy Porsche zaczęło już przyjmować zamówienia na oba warianty, ale dostawy rozpoczną się dopiero w lutym.

Źródło: Porsche