Menu

NOWY GRACZ: BMW Concept X7 iPerformance

Podobno wersja produkcyjna ujrzy światło dzienne w przyszłym roku.

Wiele zdjęć szpiegowskich obiegło już świat, BMW wreszcie przedstawiło oficjalne rendery swojego zbliżającego się największego SUV’a, a nazywa się on równie dumnie co konkurenci iPerformance Concepta X7. Premiera oczywiście miała miejsce na Frankfurckim Motor Show. 

Koncepcyjne X7 jest „napakowane” wzornictwem doskonale znanym z innych modeli BMW, natomiast wszystko jest tak jakby większe 😉 Przykładów nie trzeba szukać daleko w przedniej  części auta króluje masywny grill  w dobrze znanym kształcie nerek, aby wspomniany elementy były jeszcze bardziej widoczny, ma błyszczące wykończenie. LEDowe światła zachodzą na maskę, aż do wspomnianych nerek, a każde wolne miejsce przedniego zderzaka zostało wykorzystane do poprawy aerodynamiki, bądź chłodzenia silnika. 

Z profilu X7 Concept charakteryzuje się zadartym nosem i muskularną sylwetką, tutaj też znajdziemy wiele chromowanych elementów. Tył jak by można się spodziewać jest równie kanciasty jak cała reszta, zwieńczeniem tylnej klapy są lampy  LED rozciągające się na całej szerokości tylnej klapie, Fajnym i nowym elementem w stylistyce BMW są wyloty aerodynamiczne w kształcie litery L

Koncepcyjne X7 posiada również przeszklony dach. Szkło dominuje na szczycie auta, a na zdjęciu widoczny jest dzielnik(wspornik) w kształcie litery Y. Taka konstrukcja oznacza, że w kabinie jest dużo naturalnego światła.

Wewnątrz, X7  zapewnia miejsce sześciu pasażerom, wszyscy zapewne czują się komfortowo ponieważ rozmieszczono ich w trzech rzędach. Z przodu znajduje się cyfrowa deska rozdzielcza, a szeroki ekran w części środkowej również znajduje się na tej samej wysokości, dzięki czemu kierowca może praktycznie bez odrywania wzroku od drogi skontrolować wszelkie informuje. 

Wizualizacje ekranów iPerformance oznaczają hybrydowy układ napędowy opierający się o turbodoładowany silnik spalinowy. W tak dużym pojeździe takie połączenie powinno zapewnić naprawdę fajny stosunek mocy do masy. Zwłaszcza, że silniki elektryczne dostarczają moc natychmiast po wciśnięciu gazu.

Wersja produkcyjna X7 pojawi się w 2018 roku i  będzie pochodzić z fabryki BMW w Spartanburg w Południowej Karolinie (USA). Plotki sugerują, że firma może ostatecznie dodać wyjątkowo luksusową wersję, która usuwałaby trzeci rząd siedzeń, tworząc niezwykle przestronny obszar dla tylnych pasażerów.

Źródło: BMW