Bez kategorii

Najnowsze Porsche 911: sztuka aktywnego aero

O aktywnym aero słyszymy od jakiegoś czasu, ale tak naprawdę takie „bajery” były zarezerwowane dla klasy premium sport, a nie drogowego sportowca.

Najnowsze odmiany (rok modelowy 2020) Porsche 911 Carrera S i Carrera 4S to pierwsze modele zupełnie nowej generacji kultowej motoryzacyjnej rodziny.  Jak to w przypadku 911 na zewnątrz klasycznie, sportowo, ale za razem nowocześnie, a wewnątrz wszystkie najnowsze osiągnięcia techniki. Pod maską  oczywiście zmiany, nie znajdziemy tam wolnossącego silnika w układzie boxer, a podwójnie doładowany silnik ze skrzynią biegów, która jest gotowa do elektryfikacji (mild hybrid). Tym razem porsche postanowiło zająć się przepływami powietrza i trochę po oszukiwać je za pomocą aktywnej aerodynamiki. Z przodu samochodu, powietrze, które wpływa do wlotów po obu stronach przedniego zderzaka, przepływa do chłodnicy, a następnie na zewnątrz i wokół przedniego koła, trochę jak kurtyna powietrzna. Z tyłu powietrze, które przepływa wokół samochodu, jest zasysane jest do montowanych na górze (styl retro), wlotów do 3,0-litrowej jednostki napędowej. Następnie kanały kierują powietrze w dół i na boki tylnego zderzaka. Elementem zmiennym jest otwierany spoiler (na miano lotki to na bank nie zasługuje), który zmienia swoje kąty natarcia w zależności od aktualnie wybranego trybu.

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=RXRr0aRW6Jg[/embedyt]

Pod tym wpisem nie będzie komentarzy wpadaj na fejsa wilczka i tam podziel się opinią.