Menu

Mocne rozpoczecie tygodnia wyścig pomiędzy V12 BMW a V4 Ducatti

Pojedynek zawodnika który spokojnie mógłby stanąć na ringu z  Akinori Asashōryū jednym z najbardziej utytułowanych zawodników sumo, a super lekkim Ducati Panigale. Pojedynek podwójnie doładowanego V12 z V4’ką .

Wynik jest doprawdy oczywisty, ale nie można powiedzieć, że nie oglądam go z przyjemnością.

Kto powiedział, że wyścig musi być zorganizowany pomiędzy dwoma podobnymi samochodami z tego samego segmentu? Tak właśnie na jednej lini stanęło BMW M760Li i niezywkle hardcore’owe Ducati Panigale V4 S.

M760Li może i ma trzykrotnie większą liczbę cylindrów, ale dwie tony ekstra w porównaniu do ultralekkiego Panigale V4.  Jak to wygląda w liczbach? Sedan BMW waży 2.326 kilogramów, a  czterocylindrowy motocykl Ducati jedynie 198 kg z wszystkimi niezbędnymi płynami w nim .

Oczywiście M760Li nie miało szansy w tym wyścigu, ale mimo to jestem zaskoczony faktem, że aż tak dobrze wypadło i przez krótką chwilę nawet prowadziło w wyścigu BMW. Warto zoabczyć na same cyferki ponieważ Bawarska Rakieta osiaga 100 km/h w 3,7 sekundy, podczas gdy motocykl potrzebuje dla tego samego zadania o pół sekundy mniej. Sztandarowa seria 7 przejechała ćwierć mili w 11.3 sekundy lub o 1.2s więcej niż Ducati.

Ducati Panigale V4 S

# 1,1-litrowy silnik V4

# Moc 214 KM (158 Kw)  przy 13.000 obr./min

# Moment obrotowy 124 Nm przy 10.000 obr./min.

BMW

# 6,6-litrowy V12 biturbo

# Moc 601 KM (448 kW)

# Moment obrotowy 800 Nm

 

Enjoy!