Menu

Jet Airbusa zaprojektowany przez Pagani? Czemu nie!

Pagani zaprojektowało kabinę w swoim wyjątkowym stylu. Airbus ACJ319neo może pomieścić do ośmiu pasażerów, którzy mogą się poczuć jak w jednym z najdroższych hiper aut na świecie. Jest to unikatowy projekt i jedyny w swoim rodzaju. Nazwano go Infinito i jest obecnie wyświetlany na europejskiej konferencji lotniczej i wystawie w Genewie.

Pierwsze skojarzenie jakie przychodzi mi na myśl, gdy zagłębiam się w kolejnych kadrach tego niezbyt długiego filmiku to PAGANI, a dokładnie każde wnętrze które powstaje we włoskim San Cesario sul Panaro. Wszędzie widzimy naturalne dywaniki z miękkiej skóry i kontrastujące z nimi włókno węglowe. Twórcy twierdzą, że zainspirowani są „kombinacją sztuki i nauki, którą pierwotnie stosował Leonardo da Vinci”.

„Sztuka i nauka mogą chodzić razem w parze – to jest filozofia Pagani”, mówi Horacio Pagani, założyciel, ideolog i główny projektant Pagani Automobili. „Kombinacja najnowocześniejszych materiałów kompozytowych nigdy wcześniej nie używanych w samolotach, takich jak CarboTitanium, z typowym językiem projektowym Pagani Automobili, zawsze reprezentowała nasz kunszt. Wykorzystanie naszego ‚Reinassance’ w szerszych przestrzeniach kabin Airbus jest początkiem nowego, ekscytującego przedsięwzięcia „.

W rzeczywistości projektanci Pagani są odpowiedzialni za wstępne projektowanie kabiny, w tym „wygląd i wrażenie”, podczas gdy zespół projektantów Airbusa uzupełnił układ, który jest inspirowany naturą. Oprócz szczegółów ze skóry i włókna węglowego, wnętrze wyposażono również w rzeźbione metalowe elementy, odzwierciedlające również te, które występują w hiperbuszach Pagani.

„Łącząc najlepsze w supercar i światy lotnicze, zapewniamy elegancki i bezproblemowy łącznik dla klientów zarówno przy jednoczesnym wprowadzeniu świeżego podejścia do projektowania kabiny i spełnienia bardzo wymagających standardów” – mówi Benoit Defforge, dyrektor zarządzający Airbus Corporate Jets.

Obecnie Airbus obsługuje ponad 180 jetów służbowych na wszystkich kontynentach, w tym Antarktyda, z ponad 500 klientami linii lotniczych i korporacyjnych. Firma ma nowy ACJ319neo w swoim składzie, który może latać ośmiu pasażerów 12,500 kilometrów lub 15 godzin.

Źródło: Airbus