Menu

Garść informacji o nowym BMW M3

W ubiegłym tygodniu pojawiło się trochę przecieków odnośnie najnowszej odsłony Bawarskiej em trójki. Wszystko wygląda naprawdę obiecująco, mam nadzieję, że emka zachowa swój charakter mimo zmiany chociażby napędu. Warto mieć to na uwadze ponieważ BMW jak i Mercedes ze swoimi xDrive i 4matic wchodzą na podwórko Audi i ich Quattro.  To wszystko co udało się znaleźć poniżej:

# opcjonalny napęd xDrive z trybem RWD (system doskonale znany z obecnego M5)

# możliwość zamówienia sDrive czyli RWD

# 6cio biegowy zapewne dostępny tylko w opcji RWD (możliwe, że ta wersja będzie słabsza niż xDrive)

Podobno podczas premiery „zwykłej” M3 Bawarczycy mają nam pokazać wersje Competition – z racji nastawienia na maksymalne osiągi zestaw napędowy jest oczywisty xDrive + automat 8b. Czyli analogiczna historia do M5 Competition, czyli usprawnione/twardsze zawieszenie, pakiet aerodynamiczny, więcej mocy, usztywnione nadwozie i także jeszcze bardziej sportowy układ kierowniczy.

Po raz drugi samochód BMW M będzie miał dwie różne opcje układu przeniesienia napędu, co jest naprawdę bardzo sprytnym posunięciem ze strony BMW. To pozwala kupującym, którzy mieszkają w częściach świata, gdzie zimy nie ograniczają się do 6 stopni Celsjusza, podjąć decyzje wg. upodobań, a nie napędu. Teraz pozostaje pytanie czy Audi z ich RS4 powinno się bać?

 

Źródło: Bmwblog, X-Tomi Design