Menu

Ford Ranger Raptor podbije Europę?

Opisany przez głównego inżyniera programisty jako „motocykl enduro i ATV upchnięty w pick-up’ie”

Informacje o bracie najmocniejszego F-150 pojawiały się od dłuższego czasu, ale były to tylko pogłoski. Ford w końcu podnosi zasłonę milczenia i prezentuje pierwszego w historii Rangera Raptor.

Ranger Raptor, zapowiadany jako „fabryczny pickup”, przeznaczony dla entuzjastów jazdy terenowej, jest napędzany zupełnie nowym czterocylindrowym, 2,0-litrowym silnikiem diesla wyposażonym w dwie turbosprężarki. Ma moc 210 koni mechanicznych (157 kilowatów) i solidny moment obrotowy o wartości 500 Nm, co podobno ma zapewnić płynną i szybką jazdę na każdym rodzaju nawierzchni.

W porównaniu ze standardowym Ranger’em i pięciocylindrowym 3,2-litrowym silnikiem Duratorq, nowa jednostka produkuje 14 KM (10 kW) i 30 Nm więcej, co może nie wydawać się dużo, ale nie zapominaj, że to przecież silnik diesla. Napęd jest przekazywany na obie osie dzięki znanej już 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów opracowanej przez Blue Oval we współpracy z General Motors.

 

Ranger Raptor został opracowany przez Australijski oddział Forda z USA. Raptor został zaprojektowany tak, że długie podróże nie wybiją Ci wszystkich plomb, a za tym wszystko stoi bezbłędne zawieszenie Foxa we współpracy z Watts Link. Wszystko spoczęło na zupełnie nowych 17-calowych felgach dopełnionych oponami BF Goodrich All-Terrain. Za hamowanie odpowiadając masywne przednie i tylne tarcze hamulcowe 332 mm.  O kondycje podwozia dbają aluminiowe płyty, nie mogło zabraknąć trybu Baja odziedziczony po F-150 Raptor jak i zwiększonego prześwitu (na plus 28,3 centymetra).

Na rok modelowy 2019, Ranger ma powrócić do Stanów Zjednoczonych i oczekuje się, że odrodzi wersję Raptora…

 

 

Source: Ford