Menu

Debiutuje Porsche Cayenne w wersji e-hybrid

Porsche uzupełnia paletę Cayenne  wprowadzając nowy wariant E-Hybrid. Najnowszy SUV marki  połączy 3,0-litrowy turbodoładowany V6 i  silnik elektryczny, aby uzyskać moc 462 KM i moment obrotowy 700 Nm. 14,1-kilowatogodzinna bateria litowo-jonowa zapewni według testów zasięg 44 kilometrów w trybie elektrycznym .

Sam silnik elektryczny Cayenne E-Hybrid wytwarza moc 134 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Pomaga także SUV osiągnąć 100 kilometrów na godzinę w  5 sekund i osiągnąć maksymalną prędkość  253 km/h.  W trybie całkowicie elektrycznym możesz pokonać do 44 km i rozpędzić się do prędkości 135 km/h

W standardowej wersji Cayenne E-Hybrid wyposażony jest w ładowarkę pokładową o mocy 3,6 kW i wymaga 7 godzin i 48 minut, aby naładować baterię z połączenia 230-woltowego o mocy 10 amperów czyli standardowe które masz w garażu . Z opcjonalną ładowarką 7,2 kW i 230-woltowym źródłem 32-amperowym czas spada do 2 godzin i 18 minut to świetny wynik ale kto ma w domu taka instalacje.

Jak przystało na nową hybrydę także Cayenne jest połączone z appką w smartfonie Porsche Connect.

Procesem ładowania można sterować i monitorować go za pośrednictwem systemu Porsche Communication Management (PCM) oraz zdalnie, przy użyciu aplikacji Porsche Connect. Standardowe wyposażenie obejmuje niezależną wentylację, czyli ogrzewanie i klimatyzację dostępne po wyłączeniu zapłonu. Również tymi funkcjami można sterować zdalnie, za pomocą smartfona. Aplikacja Porsche Connect służy także do wyszukiwania i filtrowania stacji ładowania oraz ustawiania ich jako celu nawigacji. Nowa usługa Porsche Charging zapewnia dostęp do stacji ładowania różnych dostawców – i to bez potrzeby dodatkowej rejestracji. Rozliczanie odbywa się za pośrednictwem konta Porsche ID.

Oprócz identyfikatora E-Hybrid, jedynym sposobem na odróżnienie PHEV od innych modeli Cayenne będą zaciski hamulcowe Acid Green i dodatkowa klapka do ukrycia ładowarki.  Wewnątrz dodatkowe ustawienia  wskaźników mogą pokazywać stan naładowania i zużycie energii elektrycznej oraz opcjonalnie zostajemy eko w ustawieniach zegarów kiedy to  zielone tarcze pojawiają się na obrotomierzu i wyświetlaczu Sport Chrono. 

Nowe Cayenne E-Hybrid jest już dostępne w Niemczech, w cenie od 89 822 euro (z uwzględnieniem podatku VAT i lokalnej specyfikacji).

Na europejskim rynku model zadebiutuje pod koniec maja

Dodatki:  wraz z wprowadzeniem Cayenne E-Hybrid Porsche poszerza ofertę systemów wspomagających i wyposażenia opcjonalnego dostępnego dla całej serii modelowej Cayenne o szereg innowacyjnych rozwiązań. Po raz pierwszy w Porsche dostępny jest wyświetlacz head-up, który prezentuje wszystkie istotne informacje dotyczące jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, w postaci kolorowej grafiki. Lista nowości obejmuje również fotele z funkcją masażu, podgrzewaną przednią szybę, niezależne ogrzewanie ze zdalnym sterowaniem oraz 22-calowe koła z felgami z lekkich stopów.