Menu

Debiutuje nowe BMW seria 7

Po kilku szpiegowskich zdjęciach, przeciekach czas na oficjalny debiut nowej siódemki.

Co do zmian wizualnych to co rzuca się w oczy (dziwne jak by ktoś jej nie zauważył) to 40% większe nerki odpowiadające za dostarczanie powietrz a do komory silnika, przebudowane zderzaki itd. Bez wielkich fajerwerków (oczywiscie poza tym czymś na masce). W środku dzieje się dużo więcej, kiedy zajrzysz do wnętrza znajdziesz cyfrowy zestaw wskaźników znany najnowszej generacji BMW serii 8 i X5.

Flagowym modelem pozostanie M760Li z V12tką generującą 600 KM i 850 Nm momentu. nieco słabsze to 750i xDrive czyli 4,4-litrowa V8 o mocy 530 KM.

Nowa 7 będzie oferowana również w wersji hybrydowej typu plug-in, która łączy sześciocylindrową rzędówkę o mocy 280 KM z silnikiem elektrycznym. Łączna moc układu ma wynosić 389 KM , co wystarcza na sprint do setki w 4,9 sekundy.

Bawarscy inżynierowie rekonfigurowali również ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, która jest już standardowym wyposażeniem we wszystkich modelach na rok modelowy 2020. Teraz powinna zapewniać szybsze i płynniejsze zmiany biegów, a z bajerów już w podstawie mamy funkcję Launch Control.

Nowa 7 w salonach pojawi się w kwietniu i będzie dostępna w pięciu różnych specyfikacjach, czterech modelach z napędem na 4 koła i jednym RWD.

Pełna gama silnikowa nowej bawarskiej limuzyny przedstawia sie następująco

flagowa BMW M760i V12 585 KM 850 Nm

BMW 750i  V8 4,4 litra 530 KM  750 Nm

BMW 745e  rzędowa 6 286 KM + 113 KM z silnika elektrycznego

BMW 750d rzędowa 6 400 KM 760 Nm

BMW 740d rzędowa 6 320 KM 680 Nm

BMW 730d rzędowa 6 265 KM 620 Nm

Ceny zostaną ogłoszone bliżej wiosny.
Jak sądzicie na żywo będzie dostojnie i luksusowo powalczy z nową S klasą ?