Menu

Audi e-tron GT czyli sposób na zdetronizowanie Tesli Model S?

Audi e-tron GT czyli czterodrzwiowe elektryczne coupe, może trochę namieszać i stać się bezpośrednim konkurentem Tesla Model S.

Trzeba przyznać, że Tesla ze swoim modelem S zaczęła się strasznie panoszyć na rynku elektrycznych coupe (4door).  E-tron GT ma być drugim modelem niemieckiego producenta z serii E. Płyta podłogowa zaprojektowana pod samochody elektryczne pozwoliła między osiami ukryć akumulatory o mocy 90 kWh. Przewiduje się, że zasięg będzie wynosił ponad 400 km ( oczywiście mierzony w ramach cyklu testu WLTP).  BY osiągnąć przyzwoity zasięg potrzebne też było lekkie nadwozie.  Audi zaprojektowało nadwozie wykorzystując konstrukcję wielomateriałową: dach z włókna węglowego, błotniki z aluminium, a główne słupki odpowiadające za bezpieczeństwo ze wzmocnionej stali.

Jeżeli chodzi o układ przeniesienia napędu Audi zdecydowało się użyć jednego silnika na oś , aby uzyskać napęd na wszystkie koła z wektoryzacją momentu obrotowego i hamowaniem regeneracyjnym (KERS, F1 te sprawy). Maksymalna wyjściowa ma wynosić 434 kW więc jest naprawdę nieźle, zwłaszcza, że powinno umożliwić to sprint do 100 kmh w 3,5 sekundy!

Z pewnością pomoc Porsche przy produkcji e-tron GT widać w możliwościach ładowania, ponieważ ładowarka 800 V oferuje uzupełnienie pojemności baterii do 80% w ciągu zaledwie 20 minut.

Co wiemy o koncepcie?

# akumulator: 90 kWh
# zasięg: ponad 400 km
# napęd: podwójny silnik (PMSM) napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego
# Maksymalna moc wyjściowa: 590 KM
# 0-100 kmh w około 3,5 sekundy
# 0-200 kmh w ciągu 12 sekund
# prędkość maksymalna 240 kmh
# napięcie akumulatora akumulatora 800 V.
# bezprzewodowe ładowanie o mocy 11 kW
# 450 litrów pojemności bagażowej plus dodatkowe 100 litrów pod maską
# 4,96 m. długość, 1,96 m. szerokość i 1,38 m.wysokość

 

Ja mam jeszcze jedno przemyślenie, jak zobaczyłem tą sylwetkę A7 już przestało mi się podobać… Piękny ten koncept, byle księgowi tego nie popsuli!

 

Źródło: Audi