Menu

Alfa Romeo 4C w wersji Retro

Zamówienie tego modelu w Europie (o ile mi wiadomo) nie jest już możliwe. Za oceanem gdzie w 2014 roku włoska marka powróciła ze swoim sportowym modelem 4c  dostępne są jeszcze wersje Spider, ponieważ coupe po sprzedaniu niemal 1700 egzemplarzy zostało wycofane z oferty. Tymczasem firmy tuningowe z całego świata ciągle prześcigają się z „pomysłami” na małą Włoszkę, dotychczas najbardziej spektakularnym z nich był Mole Construction Artigianale 001. Teraz sytuacja się nieco zmieniła, ponieważ na horyzoncie jest nowy kandydat na najbardziej niesamowite 4c na rynku.

Ugur Sahin Design jest zarejestrowane w Holandii, a najnowsze dzieło nosi nazwę Nivola. Pakiet od USD zamienia  4C w najprawdziwszy model retro inspirowany przez prawdziwy klasyk tj. 33 Stradale (tak dokładnie to Stradale które miało primerę w 1967 roku).  Nazwa samochodu pochodzi od legendarnego kierowcy Alfa Tazio Nuvolari, noszącego przydomek Nivola. Tazio ma na swoim koncie kilka triumfów w Mille Miglia i Targa Florio, a nawet zwycięstwo w 24-godzinnym Le Mans. USD Nivola wykorzystuje podwozie 4C jak i jego układ napędowy, wszystkie zmiany i zabiegi zmieniły auto tylko  wizualnie. Oczywiście to co zamieściłem Wam poniżej są to rendery, ale jeżeli rynek wyrazi zainteresowanie, klasyczne Alfy pojawia się na ulicach.

Część z Was się pytała z czego będzie wykonane nadwozie. Oczywiście odpowiedź jest jedna i może to być tylko i wyłącznie włókno węglowe. Nie wiem jak czujecie klimat łączenia technologii jezdnych z klasyką. Jak dla mnie jest to totalna miazga ponieważ dostajemy to co piękne w dzisiejszych czasach, moc, perfekcyjny napęd, skrzynia, zawieszenie, ale bryłą to klasyka to ona wzbudza nasze marzenia i pozwala przenieść się w czasie. Ja to lubię ponieważ, walka z autem wynikająca z jego ułomności technologicznej nie jest fajna, oczywiscie to co innego jak walka z mocą, ale w skrócie brałbym bez zastanowienia!

Źródło: Ugur Sahin Design