Menu

9 najostrzejszych 4-cylindrowców na rynku

Czasy gdy moce powyżej 300 koni były zarezerwowane dla wysilonych silników 6-cylindrowych odeszły dawno w niepamięć

W latach 90-tych złamanie bariery 300-koni było czymś naprawdę WOW. W tym momencie niemalże każdy samochód wyścigowy ma ponad magiczne trzysta i nie raz dzięki pojemności 1600 cm3. Turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk czy zmienne fazy rozrządu to recepta dzisiejszych czasów by w coraz mniejszych silnikach osiagać naprawdę konkretne moce.

Poniżej znajdziecie zestawienie najciekawszych modeli moim (i pewnie nie tylko moim) zdaniem, enjoy:

1. Mercedes-AMGA45 / GLA45 /CLA45: Turbosprężarka o pojemności 2,0L I4, 375 KM

 

 

2. Volvo S60 / V60 Polestar: turbodoładowany i doładowany 2,0 l R4, 362 KM

 

 

3. Ford Focus RS: 2.3L turbodoładowany R4, 350 KM

 

4. Porsche 718 Cayman S / Boxster S: 2.5L turbodoładowany H4, 350 KM, 

 

5. Ford Mustang EcoBoost: 2.3 L z turbodoładowaniem R4, 310 KM,

6. Honda Civic Type R: 2.0L z turbodoładowaniem R4, 306 KM

 

7. Subaru WRX STI: 2.5L z turbodoładowaniem H4, 305 KM

 

8. Megane RS: 1.8L z turbodoładowanie R4, 300 KM

9. Volkswagen Golf R / Audi S3 / Audi TT S: 2.0L turbodoładowany R4, 292 KM,