Bez kategorii

2019 BMW X7 czyli BMW atakuje rynek naprawdę dużych SUV’ów

Dawno tego nie było u BMW, wreszcie pojawił się zupełnie nowy model. Nie odgrzewany kotlet sprzed lat,a zupełnie nowy gracz na rynku. W gamie Bawarczyków od dawna brakowało naprawdę dużego SUV i zapewne było to widoczne w Amerykańskich wynikach sprzedaży. Tak ponieważ to jest główny rynek zbytu serii X i tam też są produkowane X5 jak i przedstawiane X7. 

To praktycznie seria 7, ale każdy inny wymiar miażdży konkurencję i powoduje, że jest to największe BMW w historii!

# rozstaw osi 3.100 mm 

# długość 5.150 mmm

# szerokość 2.000 mm

# wysokość 1.805 mm

Dla porównania najnowsza seria 7 (G11) non long ma 3.070 x 5.098 x 1.902 x 1.467 mm – te wymiary mówią same za siebie! Wychodzi na to, ze rozmiar ma jednak znaczenie ;) 

Jednostki napędowy? Tu nie ma zaskoczenia ponieważ sytuacja jest analogiczna do „nowej” X5 i mamy do wyboru podstawową game silników BMW tj.  50i ( 4,4 V8 456 KM) i 40i (3.0 R6 335 KM) Silniki te są połączone z jedną z najlepszych na rynku ośmiobiegowych automatyczną skrzynią biegów od ZF. Oczywiście moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem napędu iDrive który jest standardem.

Wszystkie X7 w standardzie otrzymują min.:

# samopoziomujące się zawieszenie

# adaptacyjne amortyzatory

# Active Comfort Drive – który wykorzystuje kamery monitorujące nawierzchnię, aby aktywnie regulować sprężyny, amortyzatory i aktywne stabilizatory – ale one niestety są są opcjonalne.

Wersja standardowa wyjeżdża na kołach 21″, oczywiście opcji wyposażenia mamy niezliczoną ilość, ale warto zwrócić uwagę na aktywny dyferencjał i sportowy układ hamulcowy M. Czemu? ponieważ mimo tego, ze jest to największe i za razem najcięższe BMW w historii dalej jest ono szybkie 5,8- i 5,2 sekundy sekund 0 – 100 kmh dla modeli 40i i 50i, odpowiednio.

BMW chce być postrzegane jako firma high-tech i to wyraźnie widać w ich ostatnich autach, więc X7 jest dosłownie pod sufit napchane wieloma ciekawymi systemami – najnowsza wersja iDrive, VirtualCocupit, ala „Siri” które odpowiada na komendę „Hey BMW”.

Reflektory laserowe są opcją, ale polecam każdemu zobaczyć jak to działa ponieważ wtedy LED staje się zwykłą żarówką i nie chcesz już na nie patrzeć :P

 

Co do urody nie chce się wypowiadać, jak zobaczę wersję all-black to się wypowiem. Ponieważ obecna konfiguracja delikatnie mówiąc jest ZBYT AMERYKAŃSKA jak na moje standardy…

 

Pod tym wpisem nie będzie komentarzy wpadaj na fejsa wilczka i tam podziel się opinią.