Menu

2018 Chevrolet Corvette ZR1 – najszybsza w historii

Dubaj to chyba ostatnie miejsce na świecie, w którym można by się spodziewać długo wyczekiwanej premiery Corvette’y ZR1. Chevrolet zapewne doszedł do wniosku, że miasto gdzie wszystko jest możliwe oraz pełne najszybszych i najrzadszych pojazdów będzie najbardziej odpowiednim miejscem na globie by pokazać podobno ” Najszybszą Vette w historii”. „Król powraca, silniejszy niż kiedykolwiek”  mówi komunikat prasowy i sądzę, że ZR1 uda się spełnić tę obietnicę.

Silnik: 6,2 litra V8 (LT5)  doładowane kompresorem mechanicznym.

Moc: 755 KM przy 6300 rpm

Moment obrotowy: 969 Nm przy 4400 obr./min.

To wszystko dzięki zaawansowanemu systemowi podwójnego wtrysku paliwa – to jest debiut tego rozwiązania w pojazdach GM (!!!)

Skrzynia: 7b manual (z podtrzymaniem obrotów) lub 8b automat – warto zauważyć, że to pierwsza ZR’ka dostępna z automatyczną przekładnią.

Ciekawostka?  

Musiał zostać opracowany nowy „halo” z włókna węglowego, który pomagałby schładzać wysilony silnik generujący najwyższą moc, jaką kiedykolwiek widzieliśmy w produkowanym seryjnie samochodzie Chevy.

 

Klienci będą mogli wybrać jeden z dwóch pakietów aerodynamicznych: standardowy Low Wing i opcjonalny High-Wing z możliwością regulacji.  Jeśli chcesz uzyskać najwyższą możliwą prędkość, musisz wybrać konfigurację Low Wing, która umożliwi osiągnięcie ZR1  340 km/h. Pomimo posiadania podstawowych ustawień aero, Corvette ZR1 z układem Low Wing wciąż generuje do 70% więcej siły docisku niż wspomniany wcześniej Z06.

Jeśli chcesz urywać sekundy okrążeń na torze, wybierz układ High Wing, który oferuje o 60% większy docisk niż Z06. Wybór High Wing równoznaczny jest z wybraniem pakietu ZTK Performance, który obejmuje również przedni splitter,  końcówki wydechu wykonane z włókna węglowego. Zestaw zapewnia również specjalne wystrojone zawieszenie i system Magnetic Ride Control, a także letnie opony Michelin Pilot Sport Cup 2.

Ci, którzy chcą sięgnąć głębiej do swoich kieszeni, mogą zamówić nowy pakiet Sebring Orange Design, dodając zestaw pomarańczowych akcentów połączonych z główną farbą Sebring Orange Tintcoat. Pomarańczowy motyw nadal pasuje do pasów bezpieczeństwa i tapicerki, a brązowe aluminiowe wykończenia dopełniają zmiany.

Źródło: Chevrolet